Prawniku nie dzwoń do mnie po poradę prawną - Bankrutem jestem

Kinga Gawor

radca prawny

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed vehicula mi sit amet tellus feugiat; a tempor ligula cursus. Phasellus euismod arcu id finibus aliquam!
[Więcej >>>]

Skontaktuj się

Prawniku nie dzwoń do mnie po poradę prawną

Kinga Gawor09 listopada 2019Komentarze (0)

prawnik upadłość konsumenckaPrawnik upadłość konsumencka

Dziś znowu otrzymałam telefon TEGO RODZAJU. Telefonów TEGO RODZAJU otrzymuję przeciętnie 10 na miesiąc, więc skala nie jest mała. To są telefony od kolegów po fachu, czyli prawników, których kompletnie nie znam. Oni dzwonią do mnie, aby uzyskać poradę prawną z zakresu upadłości konsumenckiej lub upadłości jednoosobowych przedsiębiorców.

Najczęściej w swoich telefonach pytają mnie o interpretację przepisów ustawy Prawo upadłościowe i moje doświadczenia związane ze stosowaniem tych przepisów. Przy czym ich pytania zawsze dotyczą konkretnych stanów faktycznych.

Dziś zadzwonił radca prawny, który zaczął rozmowę telefoniczną w ten sposób: „Dzień doby pani mecenas, tu radca prawny Krzysztof … (nazwisko zachowam dla siebie). Pani się zajmuje upadłością konsumencką, czytałem wpis na pani blogu i nasuwa mi się taka wątpliwość prawna, którą chciałbym z panią przedyskutować. Mam klienta, który ma taki, a taki przypadek, i zastanawiam się, co by pani poradziła …”.

No trzeba mieć tupet! No trzeba nie mieć klasy!

W ramach telefonów TEGO RODZAJU jedni się przedstawiają, jako prawnicy, radcy prawni, czy adwokaci. Inni natomiast nie przyznają się, że są prawnikami. Jednak, kiedy w czasie rozmowy telefonicznej cytują artykuły ustawy oraz orzeczenia sądowe, to nie trudno się domyślić, że są prawnikami.

Prawnik upadłość konsumencka

Ja nauczyłam się radzić sobie z telefonami TEGO RODZAJU i ucinam rozmowę krótko mówiąc, że „nie udzielam porad prawnych przez telefon”. A kiedy słyszę w słuchawce, że oni przecież nie dzwonią po poradę prawną, tylko, żeby podyskuuutooować, to ucinam, że „w tym momencie, nie mam czasu lub ochoty na prowadzenie debaty prawnej”.

Żeby było jasne. Nie mam ochoty nikogo edukować, ani pomagać mu obsługiwać jego klientów. Wychodzę z założenia, że w prawie nie ma drogi na skróty, do wszystkiego trzeba dojść samemu ciężką pracą. Poza tym jestem przecież przedsiębiorcą, a dobry przedsiębiorca dba o rozwój własnego biznesu, a nie biznesu konkurencji.

Reakcja prawników, którzy wykonują telefony TEGO RODZAJU na moje krótkie i stanowcze riposty jest zazwyczaj nieprzyjemna. Jedni mi zarzucają, że nie chcę z nimi rozmawiać przez telefon, dlatego, że jestem niekompetentna i nie mam wiedzy. Inni czynią przytyk, że jestem niekoleżeńska i niepomocna.

Przy okazji chciałabym się zwrócić z apelem do prawników, którzy wykonują telefony TEGO TYPU:

„Panie i Panowie, nie marnujcie mojego i swojego czasu, bo ja wam porad prawnych udzielać nie będę. Jeżeli macie zagwozdkę prawną z zakresu upadłości konsumenckiej, to użyjcie narzędzi dostępnych każdemu prawnikowi, w celu jej rozwikłania, tj. poczytajcie orzeczenia sądowe, artykuły specjalistów prawa upadłościowego, ewentualnie blogi z prawa upadłościowego, gdzie autorzy często rozkminiają problemy praktyczne w stosowaniu prawa. Alternatywnie – nie bierzcie spraw klientów z zakresu upadłości konsumenckiej, bo braku wiedzy i doświadczenia niczym nie nadrobicie, a możecie przekreślić czyjąś szansę na nowy start”.

Jak znaleźć specjalistę z upadłości konsumenckiej? Prawnik upadłość konsumencka

A dla Ciebie drogi czytelniku mam radę. Sprawdź dobrze prawnika, któremu zlecasz napisanie wniosku o upadłość konsumencką. Upewnij się, że on się w upadłości konsumenckiej specjalizuje.

W zawodzie prawnika SĄ SPECJALIZACJE. Żaden prawnik nie zna się na wszystkim. To tak, jakbyś przyszedł do okulisty i chciał uzyskać od niego poradę kardiologiczną. Co więcej, w upadłości konsumenckiej specjalizują się nieliczni prawnicy. Zatem zanim zlecisz komuś poprowadzenie Twojej sprawy o upadłość konsumencką, dowiedz się o nim więcej. Spytaj na przykład, ile dotychczas prowadził spraw z upadłości konsumenckiej i z jakim skutkiem albo, czy prowadzi bloga, lub pisze artykuły do prasy o tej tematyce. Jeżeli w Twoim mieście nie ma specjalisty z zakresu upadłości konsumenckiej, to zleć poprowadzenie sprawy prawnikowi z innego miasta. Większość prawników zajmujących się upadłością konsumencką obsługuje klientów z całej Polski. Nie zlecaj wyrwania zęba kowalowi, tylko idź do dentysty. Chodzi przecież o dużą stawkę, jaką jest Twoje oddłużenie.

Tyle w temacie.

Kinga Gawor
pozdrawiam radca pr. Kinga Gawor

Jeżeli mój artykuł był dla Ciebie przydatny, proszę kliknij „Lubię to” lub polub stronę naszej Kancelarii na facebooku (https://www.facebook.com/GaworKancelariaPrawna/)
Dla Ciebie to tylko kliknięcie, a dla mnie zachęta do częstszego pisania.

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez GAWOR KANCELARIA PRAWNA Kinga Gawor Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest GAWOR KANCELARIA PRAWNA Kinga Gawor z siedzibą w Krakowie.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem biuro@gaworkancelaria.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: